Followers

Tuesday, 10 June 2014

Assalamualaikum..minta maaf pd rakan2 n customer yg call bnyk kali or WhatsApp tp x ter reply coz hp sy prob.Hp sy peliknya akan on pada jam 6pg jer.itu pun time allarm jam 6am kejutkan sy solat subuh hihi. Bila on sy sempt reply WhatsApp dlm 5-15min j sebelum hp off terus. so utk kecemasan sila hubungi no ke2 sy. Dlm page dah lama letak tp myb org x perasan. Untuk sebarang pertanyaan mengenai kelas jahitan boleh inbox Sada Suardi di fb or SMS ke 0132637194
tq so much..

Wednesday, 28 May 2014

Umairah Dress with Princess Theme

Princess Ember

Princess Jasmine

Princess Sofia

Princess Miranda

Princess Elsa

Princess Anna

Princess Ariel

Assalammualaikum
 Sedar tak sedar Ramdhan dah dekat dan bermakna Syawal insyaAllah akan menjelang tiba tak lama lagi.Sada kini makin banyak nak siapkan tempahan yang telah diminta oleh pelanggan.Alhamdulillah,smua rezeki adalah dariNya.Buat masa ni,Sada sempat gak siapkan Dress kanak-kanak untuk raya nanti,Dengan bertemakan Princess (semua sebab penangan watak Frozen la ni) Sada sempat ilhamkan tujuh variasi warna sesuai untuk anak gadis anda yang aktif dan sentiasa ceria.Saiz adalah dari 2,4,6,8 dan 10.Material lycra dan chiffon.Bagi yang ingin membuat tempahan,sila hubungi sada di 01126372285.Melalui wasap,mesej atau call.Tapi yg terbaik adalah wasap..hehe

Untuk makluman,stok adalah sangat terhad.Kira sapa cepat dia dapat la ye...hehehe

Untuk pengguna facebook boleh klik disini 

Thursday, 20 February 2014

Jubah Maxi Atira by Sada Collections


Dark Blue

Brown

Black

Gray

Light Purple

Maroon

Teal

Assalammualaikum

Edisi Jubah Maxi jenama Atira telah pun dibuka untuk tempahan.Terdapat tujuh warna kesemuanya.Ciri2 yang terdapat ialah 

- Kain tidak kedut
- dapat kurangkan masa menggosok.Sesuai untuk wanita yang bekerjaya
- diperbuat daripada kain lycra yang berkualiti tinggi
menggunakan kain yang tidak jarang,tidak melekat juga berpotongan longgar dan tidak panas (sejuk kainnya)
-Jubah Atira juga sesuai dipadankan dengan tudung labuh
- Cuff lengan boleh memeri atau scratchy untuk memudahkan mengambil air wuduk
- Sesuai digayakan setiap hari malahan boleh dipakai sebarang majlis
- Saiz S-M,M-L,L-XL


#Saiz M
Bahu 15"
Dada 40"
Lengan 22"
Labuh 53-54"

#Saiz M-L
Bahu 15.5"
Dada 42"
Lengan 22"
Labuh 54"

#Saiz L-XL
Bahu 16"
Dada 44"
Lengan 22"
Labuh 54"

- PM/Whatsapp 01126372285 Puan Sada Suardi untuk tempahan dan harga

Sunday, 16 February 2014

Kelas Asas Jahitan Kolej Komuniti Tampin N9 (15hb-16hb Feb 2014)


















Assalammualaikum warahmatullah

Syukur ke hadirat Ilahi kerana masih berpeluang menghirup kenikmatan yang diberi.
Pada 15hb-16hb Februari lalu,Sada berpeluang menjadi "cikgu jemputan" anjuran pihak Kolej Komuniti Tampin Negeri Sembilan.Terima kasih sangat2.Sada suka kerana dapat melebarkan lagi sayap ilmu yang Allah berikan kepada semua rakan2 di sana.Walaupun hanya dua hari,tetapi Sada rasa rakan2 yang mengikuti kursus ini dapat mempelajari ilmu yang diberi untuk dikongsi bersama sahabat2 yang lain.InsyaAllah,lain masa Sada akan kesana lagi untuk kelas jahitan tudung pulak.Terpulang kepada permintaan pihak Kolej Komuniti.
 Bagi yang ingin mengikuti kursus jahitan Sada di negeri2 lain,bolehlah kontek Sada di 01126372285 Whatsapp/Mesej.Yuran Kursus hanya RM100-150 utk setiap modul dan jumlah minima peserta adalah 15-20 orang.Bolehlah ajak rakan2 lain untuk kita sama2 menimba ilmu.
Kita jumpa di lain masa dan ketika.Wassalam

Saturday, 1 February 2014

Kelas Asas Jahitan pada 8hb dan 9hb Februari



Assalam dan Salam Sejahtera

Kelas Jahitan dengan harga yang berpatutan masih dibuka.

Untuk sedikit penjelasan Sada terangkan seperti di bawah:

~Untuk kelas akan di adakan di bengkel jahitan Sada d rumah 

No 16, Lot 7368, Lorong Hj Kassim, Sek 30, Kg. Jalan Kebun, Shah Alam, Selangor.
Sedikit petunjuk lokasi Kg. Jln Kebun, berdekatan dengan Johan Setia. dan Lorong Hj Kassim kena cari Klinik Desa Bt 7 jln Kebun.

~ Kelas persendirian dan jangka masa pendek. Maknanya 1 to 1 atau seorang pelajar untuk seorang cikgu. Walau bagaimanapun, Sada open maksimum pelajar hanya 2 orang untuk satu hari. Kalau ada seorang pelajar pun kelas tetap berjalan.Lagi untung la kan kalau belajar sorang-sorang,maknanya boleh conker cikgu hehe.. Ini bagi memudahkan proses pengajaran dan pembelajaran. 

~Tarikh kelas ditentukan oleh pelajar itu sendiri dan perlu booking tarikh dengan membayar deposit sebanyak RM50 ke akaun seperti berikut

1. CIMB:12051311161050(Sada Sports)

2. Maybank Acc : 160036003528 (Hamadi Diwa)

No rujukan pembayaran diperlukan.

SMS/WhatsApp/inbox  01126372285 Sada Suardi atau WeChat id SadaSuardi80.

~ Kelas biasanya bermula dari jam 10pagi-5ptg bergantung pada kemampuan pelajar untuk menyiapkan jahitan. Kalau siap awal boleh balik awal. Tapi kalau lewat sangat jangan risau Sada akan tolong untuk siapkan supaya x balik lewat sangat.

~ Kelas yang memerlukan banyak pembelajaran seperti Baju Kurung, Baju Kurung Moden akan diadakan selama 2 hari. Manakala kelas seperti Tudung, Jubah, Blouse hanya sehari sahaja.

~  Antara pembelajaran yang akan di ajar adalah seperti berikut:
* Baju Kurung/Kurung Moden/Jubah/Blouse: Cara mengambil ukuran badan,melukis pola,memotong kain dan menjahit.
* Tudung/Shawl/Telekung: Sedikit penerangan mengenai tip membuat tudung/shawlTelekung, cara melukis pola, meletak pola pada kain, memotong dan menjahit.

~ Ramai yang tak de basic dalam jahitan bertanya boleh ke datang belajar..Why not? Sada dulu pun x de basic juga tau, so jangan risau dan takut terkial2 masa pengang mesin jahit. Sada akan ajar basic untuk mereka yang memerlukan. 

~ Yuran akan Sada bagitau selepas pemilihan kelas (coz setiap kelas berbeza-beza yurannya) sama ada melalui SMS/WhatsApp atau inbox. Jangan lupa perkenalkan nama anda yer untuk mereka yang first time SMS Sada.

~ Oh ya sebelum terlupa, kain disediakan oleh pelajar kecuali kelas Tudung sebab untuk yang basic ramai yang tidak tahu material jenis apa yang patut digunakan dan di mana nak dapatkan kain tersebut.

Untuk kelas2 yang boleh dijadikan pilihan boleh rujuk d sini: Kelas Jahitan

Rasanya itu sedikit maklumat mengenai kelas yang Sada akan adakan bersama anda yang akan mengikuti kelas ini. Semoga ilmu yang kita pelajari diberkati Allah dan memanfaatkan kita ke arah kebaikan. Amin..

______________________________

Ini peta ke bengkel Sada. Pada yang ada aplikasi WhatsApp Sada boleh send kan petanya.




**Antara peserta yang telah mengikuti kursus yang telah Sada anjurkan ^_^


Saturday, 25 January 2014

Peserta kursus pada 25/01/2014 (Kelas Asas Jahitan Jubah,tudung,dress,blouse dan telekung serendah RM100-150)


Kelas Jubah 25/01/2014

Kelas Jubah 25/1/2014

Puan CT - Dress dan Shawl

Puan Liza - Jubah

Puan Nurul - Jubah

Puan Wahidah - Blouse pada 24/1/2014

Puan Wahidah - Jubah

Assalam dan Salam Sejahtera

Kelas Jahitan dengan harga yang berpatutan masih dibuka.

Untuk sedikit penjelasan Sada terangkan seperti di bawah:

~Untuk kelas akan di adakan di bengkel jahitan Sada d rumah 

No 16, Lot 7368, Lorong Hj Kassim, Sek 30, Kg. Jalan Kebun, Shah Alam, Selangor.
Sedikit petunjuk lokasi Kg. Jln Kebun, berdekatan dengan Johan Setia. dan Lorong Hj Kassim kena cari Klinik Desa Bt 7 jln Kebun.

~ Kelas persendirian dan jangka masa pendek. Maknanya 1 to 1 atau seorang pelajar untuk seorang cikgu. Walau bagaimanapun, Sada open maksimum pelajar hanya 2 orang untuk satu hari. Kalau ada seorang pelajar pun kelas tetap berjalan.Lagi untung la kan kalau belajar sorang-sorang,maknanya boleh conker cikgu hehe.. Ini bagi memudahkan proses pengajaran dan pembelajaran. 

~Tarikh kelas ditentukan oleh pelajar itu sendiri dan perlu booking tarikh dengan membayar deposit sebanyak RM50 ke akaun seperti berikut

1. CIMB:12051311161050(Sada Sports)

2. Maybank Acc : 160036003528 (Hamadi Diwa)

No rujukan pembayaran diperlukan.

SMS/WhatsApp/inbox  01126372285 Sada Suardi atau WeChat id SadaSuardi80.

~ Kelas biasanya bermula dari jam 10pagi-5ptg bergantung pada kemampuan pelajar untuk menyiapkan jahitan. Kalau siap awal boleh balik awal. Tapi kalau lewat sangat jangan risau Sada akan tolong untuk siapkan supaya x balik lewat sangat.

~ Kelas yang memerlukan banyak pembelajaran seperti Baju Kurung, Baju Kurung Moden akan diadakan selama 2 hari. Manakala kelas seperti Tudung, Jubah, Blouse hanya sehari sahaja.

~  Antara pembelajaran yang akan di ajar adalah seperti berikut:
* Baju Kurung/Kurung Moden/Jubah/Blouse: Cara mengambil ukuran badan,melukis pola,memotong kain dan menjahit.
* Tudung/Shawl/Telekung: Sedikit penerangan mengenai tip membuat tudung/shawlTelekung, cara melukis pola, meletak pola pada kain, memotong dan menjahit.

~ Ramai yang tak de basic dalam jahitan bertanya boleh ke datang belajar..Why not? Sada dulu pun x de basic juga tau, so jangan risau dan takut terkial2 masa pengang mesin jahit. Sada akan ajar basic untuk mereka yang memerlukan. 

~ Yuran akan Sada bagitau selepas pemilihan kelas (coz setiap kelas berbeza-beza yurannya) sama ada melalui SMS/WhatsApp atau inbox. Jangan lupa perkenalkan nama anda yer untuk mereka yang first time SMS Sada.

~ Oh ya sebelum terlupa, kain disediakan oleh pelajar kecuali kelas Tudung sebab untuk yang basic ramai yang tidak tahu material jenis apa yang patut digunakan dan di mana nak dapatkan kain tersebut.

Untuk kelas2 yang boleh dijadikan pilihan boleh rujuk d sini: Kelas Jahitan

Rasanya itu sedikit maklumat mengenai kelas yang Sada akan adakan bersama anda yang akan mengikuti kelas ini. Semoga ilmu yang kita pelajari diberkati Allah dan memanfaatkan kita ke arah kebaikan. Amin..

______________________________

Ini peta ke bengkel Sada. Pada yang ada aplikasi WhatsApp Sada boleh send kan petanya.




**Antara peserta yang telah mengikuti kursus yang telah Sada anjurkan ^_^

Sunday, 19 January 2014

Kelas Asas Jahitan Baju Kurung,Jubah Empire Cut,Tudung,Telekung dll -Yuran adalah serendah RM100



Antara contoh terkini jahitan dari Sada Collections
Dress dewasa

Dress kanak-kanak


Antara peserta kursus yang telah mengikuti kelas anjuran kami.
Puan Eja dan Zuhalifa _ Kelas Jahitan Blouse/Skirt dan Jubah Empire Cut

Puan Syairah dan Shasa - Kelas jahitan Jubah

Kelas jahitan Jubah



Assalam dan Salam Sejahtera

Kelas Jahitan dengan harga yang berpatutan masih dibuka.

Untuk sedikit penjelasan Sada terangkan seperti di bawah:

~Untuk kelas akan di adakan di bengkel jahitan Sada d rumah 

No 16, Lot 7368, Lorong Hj Kassim, Sek 30, Kg. Jalan Kebun, Shah Alam, Selangor.
Sedikit petunjuk lokasi Kg. Jln Kebun, berdekatan dengan Johan Setia. dan Lorong Hj Kassim kena cari Klinik Desa Bt 7 jln Kebun.

~ Kelas persendirian dan jangka masa pendek. Maknanya 1 to 1 atau seorang pelajar untuk seorang cikgu. Walau bagaimanapun, Sada open maksimum pelajar hanya 2 orang untuk satu hari. Kalau ada seorang pelajar pun kelas tetap berjalan.Lagi untung la kan kalau belajar sorang-sorang,maknanya boleh conker cikgu hehe.. Ini bagi memudahkan proses pengajaran dan pembelajaran. 

~Tarikh kelas ditentukan oleh pelajar itu sendiri dan perlu booking tarikh dengan membayar deposit sebanyak RM50 ke akaun seperti berikut

1. CIMB:12051311161050(Sada Sports)

2. Maybank Acc : 160036003528 (Hamadi Diwa)

No rujukan pembayaran diperlukan.

SMS/WhatsApp/inbox  01126372285 Sada Suardi atau WeChat id SadaSuardi80.

~ Kelas biasanya bermula dari jam 10pagi-5ptg bergantung pada kemampuan pelajar untuk menyiapkan jahitan. Kalau siap awal boleh balik awal. Tapi kalau lewat sangat jangan risau Sada akan tolong untuk siapkan supaya x balik lewat sangat.

~ Kelas yang memerlukan banyak pembelajaran seperti Baju Kurung, Baju Kurung Moden akan diadakan selama 2 hari. Manakala kelas seperti Tudung, Jubah, Blouse hanya sehari sahaja.

~  Antara pembelajaran yang akan di ajar adalah seperti berikut:
* Baju Kurung/Kurung Moden/Jubah/Blouse: Cara mengambil ukuran badan,melukis pola,memotong kain dan menjahit.
* Tudung/Shawl/Telekung: Sedikit penerangan mengenai tip membuat tudung/shawlTelekung, cara melukis pola, meletak pola pada kain, memotong dan menjahit.

~ Ramai yang tak de basic dalam jahitan bertanya boleh ke datang belajar..Why not? Sada dulu pun x de basic juga tau, so jangan risau dan takut terkial2 masa pengang mesin jahit. Sada akan ajar basic untuk mereka yang memerlukan. 

~ Yuran akan Sada bagitau selepas pemilihan kelas (coz setiap kelas berbeza-beza yurannya) sama ada melalui SMS/WhatsApp atau inbox. Jangan lupa perkenalkan nama anda yer untuk mereka yang first time SMS Sada.

~ Oh ya sebelum terlupa, kain disediakan oleh pelajar kecuali kelas Tudung sebab untuk yang basic ramai yang tidak tahu material jenis apa yang patut digunakan dan di mana nak dapatkan kain tersebut.

Untuk kelas2 yang boleh dijadikan pilihan boleh rujuk d sini: Kelas Jahitan

Rasanya itu sedikit maklumat mengenai kelas yang Sada akan adakan bersama anda yang akan mengikuti kelas ini. Semoga ilmu yang kita pelajari diberkati Allah dan memanfaatkan kita ke arah kebaikan. Amin..

______________________________

Ini peta ke bengkel Sada. Pada yang ada aplikasi WhatsApp Sada boleh send kan petanya.




**Maklumat lanjut tentang kelas dan tempahan
dan wajah peserta yang telah mengikuti kursus yang telah Sada anjurkan ^_^